Racen op circuit

Car Race, Ferrari, Car, Motorsports, Racing Car

Ten eerste zijn er verschillende categorieën racelicenties:

– Beginners: beginnende coureurs die willen beginnen met racen, moeten daarom iemand vinden die hen de basis van het autorijden bijbrengt. Beginnende categorieën hebben andere regels dan professionele categorieën. Ze moeten minimaal 100 racekilometers bevatten voordat ze als een goede coureur worden beschouwd.

– halfgevorderden: dit zijn jongeren die al een rijopleiding hebben gevolgd en een speciaal rijexamen hebben afgelegd.

– volwassen: volwassen chauffeurs hebben zonder problemen minimaal 6 maanden rijervaring achter de rug.

– ouderen: bestuurders ouder dan 60 jaar hebben hun rijbewijs en een geldig certificaat is vereist. Dit moeten ze bij het behalen van hun rijexamen aan de politie laten zien.

In Nederland is de goedkoopste manier om een ​​racelicentie te verkrijgen, door een auto te kopen en ermee te rijden zonder ooit een voet op het racecircuit te zetten. Deze vrijgevigheid van de staat kan echter niet praktisch zijn als u in het buitenland begint, of als u uit een land komt waar inhalen minimaal 4 keer zo belangrijk is als in het VK.

Als u een buitenlands rijbewijs aanvraagt, moet u de verkeerswetten en de basisveiligheidsregels respecteren. U mag geen voertuig besturen met volledig zicht op de examinator van de bestuurder. U mag niet autorijden als u een alcoholtest moet ondergaan. U mag geen enkel onderdeel van uw voertuig wijzigen, ermee knoeien of het fabriceren. U mag uw voertuig niet aanpassen om de beperkingen beschreven in het verkeersreglement te overschrijden. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan ​​om wijzigingen aan te brengen om het gewicht of de stereo's in het voertuig te verhogen, of om nieuwe spiegels te installeren.

Leer zoveel als je kunt: de eerste stap is om op internet te zoeken naar bronnen die je kunnen helpen bij het leren. Je kunt ofwel leren van een rijschool die in totaal zes theorielessen/uur geeft (de zogenaamde "rechtsvoet") over in totaal vier verschillende onderwerpen (de basis manoeuvres met de rechtervoet, de manoeuvres met de linkervoet, de -voetmanoeuvres en de basis volharding). Elk van deze bestaat uit twee delen: de theorie en de praktijk.

De eigenlijke theorielessen zelf bestaan ​​uit twee delen: het eerste deel is het theorie-examen en het tweede deel is de daadwerkelijke praktijk op de echte wegen. Ter voorbereiding op het rijexamen moet dit examen nauwkeurig worden doorlopen.

Je kunt inderdaad leren van een set "series". In sommige landen kun je ook leren van een lokale windhond, maar dit zou vervelend zijn en je moet veel heen en weer reizen tussen de verschillende plaatsen die de windhond biedt. In Nederland worden rijlessen gegeven door de Staat en deze worden als normaal beschouwd naast het autorijden in Nederland.

De tweede stap is de voorbereiding op het praktisch rijexamen. Deze test is alleen bedoeld om te bepalen hoe klaar uw rijvaardigheid is. Om je rijbewijs te halen, moet je slagen voor deze test.